viernes, 9 de noviembre de 2007

L'ACTUAL ENTRENADOR DE L'IGUALADA MARTÍ ALAVEDRA VA ESTAR A PUNT DE SER PRESIDENT DEL PALAMÓS

href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEimvLeew-vCRQcL98Q-nxBdWK56MGlfdi3vLOafqkPHInmENFjAqSFN9DQjUi7Rb7k-YsjnKZw0huEbU2Gc4t-lYKQuuN7O6VsGIaGyV9SvDLb1Iyrv_Ca16pOsN2XEdf0dTZd-R4h5VZMI/s1600-h/marti+alavedra.jpg">

L’actual entrenador de l’Igualada, Martí Alavedra, va estar a un pas de convertir-se en president del club degà de Catalunya, en l’última etapa de Dimitri Piterman a Palamós. Segons va explicar ahir Alavedra, el magnat nord-americà d’origen ucraïnès li va proposar assumir la presidència coincidint amb la seva marxa a Santander.
«Em va fer aquesta proposta dient-me que era una persona ben vista a Palamós durant el temps que vaig estar treballant amb ell, i que com a president em deixaria plena llibertat i autonomia en la gestió. Li vaig dir que em semblava una proposta interessant, però de seguida va començar a tenir problemes en el Racing i aquell oferiment no va arribar a concretar-se», recorda Alavedra, que creu quan Piterman va marxar a Santander no volia deixar en l’oblit el Palamós. «Volia convertir-lo en un pseudofilial del Racing, portant jugadors d’aquí cap allà i al revés Martí Alavedra va treballar amb Piterman com a director tècnic del Palamós des de mitjan març fins a l’agost del 2001, amb Quique Yagüe com a entrenador. L’equip va jugar la lligueta d’ascens, contra l’Oriola, l’Atlètic Balears i l’Onda (filial del Vila-real que va acabar pujant). Alavedra va trencar el contracte de quatre anys que tenia setmanes després d’aquella fase d’ascens. «Quan ell va tornar d’Amèrica, a l’agost, jo estava buscant entrenador. Piterman em va dir que ell volia proclamar-se entrenador. Jo no ho considerava convenient, tot i que me’n podia haver mantingut al marge, com a director tècnic. En el fons sempre m’he sentit entrenador i no volia que algú li deixés el carnet per fer d’entrenador». Alavedra va dimitir de manera immediata i va renunciar al seu contracte.
Alavedra recorda un munt d’anècdotes d’aquella etapa. «Durant aquells dies, vam arribar a parlar 36 hores», diu. Des d’aquella marxa, ha tingut algun contacte esporàdic per telèfon amb el magnat, amb qui no ha parlat des que va canviar Santander per Vitòria.
Alavedra es mostra profundament sorprès per la metamorfosi que ha experimentat Piterman, sobretot en l’Alavés. «El vaig conèixer arran del fitxatge de Jito pel Palamós. El primer dia vam tenir una discussió molt forta per telèfon. Em va voler conèixer personalment, vam parlar molt de futbol i em va oferir entrar al Palamós, primer com a entrenador. A mi no em va interessar, i vam firmar un contracte de quatre anys com a director tècnic amb l’objectiu de fer del Palamós un club molt important en àmbit estatal. «Fins al final, sempre em va deixar plena llibertat d’actuació, m’escoltava i feia cas als consells que li donava», explica. «Un dia va venir i em va demanar que l’ajudés a comprar el Badajoz i traslladar la SAE a Palamós. En aquells moments, podia semblar una bogeria, però ara s’ha demostrat que era possible.»
L’ara tècnic de l’Igualada qualifica Piterman com un home «excèntric però molt intel•ligent». «Sempre em deia que entre la genialitat i la bogeria només hi ha un pas», fent seva una frase de Salvador Dalí.
La seva ànsia d’escalar dins el panorama futbolístic també va dur Piterman a intentar comprar l’Espanyol. «Li vaig dir que es posés en contacte amb el màxim accionista, José Manuel Lara, tot i que li vaig avançar que era una operació inviable. Ell va trobar-se amb el directiu Josep Creueras i ho va assumir.» Piterman li va arribar a explicar que, si aconseguia comprar l’Espanyol, construiria un camp nou al costat de l’estadi Olímpic.
Alavedra és un dels entrenadors més experimentat del futbol català. Després del seu pas per Palamós, no va tornar a entrenar fins fa tres anys, quan va agafar l’Igualada a regional preferent, des d’on l’ha dut fins a tercera. Alavedra diu de Piterman que «sempre em va respectar . és un personatge més que curiós, diferent, que m’agradaria tenir-hi una conversa llarga perquè m’expliqués el canvi que li he vist experimentar, primer a Santander i després a l’Alavés. No les acabo d’entendre, no és el Piterman que jo vaig conèixer.» «Més que un llibre, podria escriure’n una enciclopèdia.» No puc dir-ne res de
dolent, sempre va complir amb tot i vaig ser jo qui vaig dimitir.




NOTICIA DIARI SPORT
Martí Alavedra: "Pude ser presidente del Palamós"

Piterman le ofreció al técnico del Igualada, que esta semana se mide a los gualdiazules, presidir el club

Pere Subirana
El actual técnico del Igualada, Martí Alavedra, estuvo a un paso de convertirse en presidente del Palamós, coincidiendo con la marcha de Dimitri Piterman a Santander. Alavedra, que este domingo regresa a Palamós para enfrentarse en liga al conjunto gualdiazul, explicó a SPORT que “Piterman me propuso ser presidente en la primavera del 2003, diciéndome que era una persona bien vista en Palamós y que, como presidente, me dejaría libertad y autonomía. Me pareció una propuesta interesante, pero empezó a tener problemas en el Racing y aquello nunca llegó a concretarse”.

Martí Alavedra fue director técnico del Palamós desde marzo hasta agosto del 2001, con Quique Yagüe como entrenador. Martí Alavedra rompió su contrato de cuatro años que tenía con el Palamós en agosto del 2001: “Cuando Piterman volvió de América, yo estaba buscando entrenador. Me dijo que quería ser él y a mí no me pareció correcto que alguien le dejara el carné para entrenar”. Alavedra dimitió de manera inmediata al no reconsiderar Piterman su decisión. El técnico explica que conoció a Piterman “a raíz del fichaje de Jito por el Palamós. El primer día tuvimos una discusión muy fuerte por teléfono. Me quiso conocer personalmente y me ofreció entrenar al Palamós. A mí no me interesó, y al final firmamos un contrato de cuatro años como director técnico con el objetivo de hacer un Palamós grande. Un día -añade- me pidió que le ayudara a comprar el Badajoz y trasladarlo a Palamós. Entonces podía parecer una locura, pero se ha demostrado que era posible... como el caso del Granada 74”.

ENLLAÇ DIRECTE A LA NOTICIA DEL DIARI SPORT:
http://www.sport.es/default.aspidpublicacio_PK=44&idioma=CAS&idnoticia_PK=456992&idseccio_PK=1032

No hay comentarios: