miércoles, 28 de septiembre de 2011

COSES MEVES DEL DIMECRES 28 DE SETEMBRE DE 2011

En els 25 anys que fà que em dedico al periodisme avui serà la primera vegada que faré una retransmissió d’un partit de futbol a porta tancada. He retransmés gairebè de tot i per tot arreu, però mai un partit tan estrany com el d’aquesta nit. Set minuts del Palamós-Guíxols. Els de Futbol a Ràdio Palamós conectarem amb l’estadi a les 20:25 i acabarem entorn a les 20:45. Una nova i curiosa experiència.

Ahir vaig rebre moltes felicitacions pel reportatge d’en Jaume Serra a l’Sport. Honestament va quedar prou bé. Feia molt temps que el Palamós no era portada d’un diari, tot i que fos del suplement de futbol català. Interessadament crec que l’aportació de reportatges com aquest fomenten el palamosisme, ajuden al club i contribueixen a fer caliu. Un mestre d’això era Waldo Ramos. Sabia orientar, controlar, i en ocasions, fins i tot dirigir els mitjans a favor del club i de l’equip. Aleshores, jo començava, i encara crec que tots el de premsa varem contribuir, amb un petit granet de sorra, a fer encara més gran aquell Super-Palamós que van construir Emili Caballero, la seva junta i el propi Waldo. Llavors els periodistes que seguiem l’equip arreu d’Espanya, puc assegurar que erem un més de la plantilla. Fins i tot a Segona A i amb tios internacionals i que venien de Primera com Rojo, Coquito, Chiri, Costa o Sixto (D.E.P.). En Waldo va ser un gran mestre per molts de nosaltres.

Ja que parlo del reportage d’ahir deixeu-me dir que aprofito per donar les gràcies a l’Abel Espinosa de Ràdio Palamós per les bonísimes fotos que va fer (l’imatge d’en Jaume Serra que il.lustra aquest text es una d’elles)

a la gent de maquetació del diari Sport pel màgnífic disseny de la portada i del text i al propi Jaume Serra per les facilitats que m’ha donat i per les vegades que l’emprenyat aquestes últimes setmanes.

Molt bona l'entrevista de l'Albert Soler a en Francesc Canet a la contraportada del Diari de Girona. En Francesc, diputat per ERC al congrés, el vaig coneixer fa una pila d'anys quan feia el Figueres per RNE (Jorge d'Alessandro era l'entrenador i un jovenet Tito Vilanova hi jugava cedit pel Barça B). En Francesc era professor d'institut i comentarista de la Cadena Ser amb en Josep Puigvert (avui delegat d'el Punt a l'Alt Empordà). Els anys que vaig fer el Figueres vaig coeneixer molt bona gent, entre ells en Francesc.

I per acabar la frase del dia: “De bien nacido es ser agradecido”. (Jo la dic sovint, però no se de qui es).

No hay comentarios: